Saturday, June 19, 2010

When everything gone bad..

Tahun 2010 masuk ke pertengahan tahun. Tapi adakah ada perubahan dalam hidup kita??? Renungkan apa yang telah kita lakukan dan berlaku dalam hidup kita dalam masa 6 bulan yang lepas..

Memang lah hidup ibarat roda,ada masa kita di atas ada masa kita di bawah. Bila kita berada di atas,ada kah  kita memikirkan orang yang berada di bawah??? Ambil berat kah kita dengan mereka?? Tapi bila kita berada di bawah,kita selalu menyalahkan orang lain..menyalahkan Tuhan atas apa yang menimpa. Tidak kah kita berfikir dalam setiap yang berlaku baik buruk mesti ada sebab tertentu kenapa semua itu berlaku...Ya..kekadang manusia tidak dapat menerima semua sebab kita hanyalah manusia. Sekuat mana pun kita pasti akan merasa putus asa bila sampai satu tahap.

Semua orang ada kisah masing-masing. Dalam hubungan bila pasangan susah untuk menerima masa lalu kita,ia akan menjadi masalah yang sangat besar. Seperti yang sedia maklum tiap-tiap kita dalam dunia ini mesti ada masa lampau. Kita harus bersedia untuk menerima apa sahaja kemungkinan masa lalu pasangan. Kalau betul kita menyayangi pasangan kita,kenapa harus kita meletakkan syarat tertentu?? Bukan kah cinta tak perlu bersyarat....kenapa??? Kenapa kita menyatakan cinta kalau setiap hari kita mengungkit masa lampau pasangan?? Cinta kah itu??? Itu bukan cinta.......manusia ramai yang tidak tahu apa itu cinta.....

No comments:

Post a Comment