Friday, November 26, 2010

Masihkah ada masa..?

Tahun ni umur ku masuk 22 tahun. Itu bermakna sudah 22 tahun aku hidup di atas dunia ni dan 9 bulan aku berada dalam perut ibuku tersayang. Selama 22 tahun,aku banyak membazir masa kerana aku beranggapan masa itu selalu ada untuk aku. Aku selalu menangguhkan setiap perkara yang aku buat sebab aku fikir TOMORROW NEVER DIE…yes..tomorrow memang never die tetapi kita sebagai manusia?? Takkan la never die gak..pelik…hahahah..apa yang pelik…even bayi baru lahir pun tahu yang setiap yang hidup akan mati aka REST IN PEACE..lalalalalalalalalalalala.. sejak itu aku sedar,setiap hari yang aku lalui,aku akan manfaatkan sebaiknya..setiap orang yang berada di hadapan ku akan ku hargai.. direct to the point la…hahahahahaha..aku sebenarnya nak bagitau yang kita sepatutnya menghargai setiap yang kita alami kerana setiap yang berlaku itu ada sebabnya tertentu. Tuhan menginginkannya terjadi. Setiap kejadianNya adalah yang terbaik untuk kita walaupun yang terjadi kepada kita adalah bukan hal yang baik..hahahahahahhaa…be cool….bukankah selalunya HERO/HEROIN kalah dahulu,menang kemudian…? Hahahahaha lawak kan…sepanjang hidup kita asyik hidup susah,kena maki,kena hina,kena kutuk….kena puji jauh berjuta-juta batu bahkan tak pernah…silakan mengeluh tetapi jangan menyalahkan takdir..jangan menyalahkan Dia..kan selalu dalam pepatah BERAKIT-BERAKIT DAHULU,BERENANG-RENANG KE TEPIAN,BERSAKIT-SAKIT DAHULU,BERSENANG-SENANG KEMUDIAN.. nah…life pun lebih kurang macam tu lah…moral of the story is NEVER GIVE UP…..life must go on..yeahhh! Aku….jatuh bangun jatuh bangun tertiarap terlentang….semua aku dah rasa…aku dapat bangun semula atas dorongan orang-orang sekelilingku..kawan-kawanku,ibuku…Terima kasih kepada mereka yang sentiasa bersamaku disaat aku susah dan senang. Terima kasih juga kepada Tuhan…disaat Dia menguji aku,Dia juga lah yang membangkitkan aku kembali…seperti yang kita sedia maklum,Tuhan selalu memerhatikan kita…saat kita sedih dan gembira..
Berbalik kepada topic asal,selagi ada masa…..ucapkan lah sayang kepada setiap orang yang bersama kita..kawan,kekasih,datuk,nenek,ibu,ayah dan yang sewaktu dengannya…katakan kepada mereka I LOVE YOU….peluk lah mereka…tunjukkan betapa kita sangat menghargai kehadiran mereka dalam hidup kita. Ooopppss…jangan lupa mintak ampun dari mereka sebab kita tak sedar kadang-kadang kita membuat mereka berasa kecil hati. Walaupun mereka tak menyatakan terus terang,kita sepatutnya sedar…yela,kita bukan nya sempurna pun untuk tidak melakukan kesilapan..kita kan insan biasa sahaja…harap maklum k? ahahahah hah! Kalau mintak ampun tu,sungguh-sungguh la…..tulus dari hati…kalau nak memain,baik tak payah………tapi sendiri mahu ingat la…miahahahahahaha… jangan tunggu esok,lusa atau tunggu Hari Raya baru nak mintak ampun…takut tak sempat pulak…. 

No comments:

Post a Comment